štvrtok 29. júna 2017

Kde si kúpiť nový matrac?


Ako keby toho nebolo dosť. Nielenže si musíte vybrať, aký druh matraca chcete mať doma, akú veľkosť, tvrdosť bude mať, kto ho vyrobí atď., budete si však musieť zvoliť aj predajňu, kde si ten matrac kúpite.


Nie je tomu tak dávno, kedy bol výber viac ako jednoduchý. Mohli ste sa vybrať do najbližšej okresnej predajne nábytku, kde mali popri posteliach a nejaký jeden či dva matraca. Prípadne ste mohli vycestovať do susedného mesta, kde ste mali prakticky totožnú ponuku.

Časy sa však výrazne zmenili a možností je dne habadej. Naozaj. A záleží na tom. Cenové rozdiely sú totižto dostatočne motivujúce.

Čo sa nezmenilo?


Klasické predajne s nábytkom, kde vám ponúknu aj nejaký ten matrac, stále existujú. V mnohých situáciách aj dokážu vyriešiť váš problém. Povedzme, že potrebujete v spálni vymeniť matrac a nemáte nejaké špeciálne požiadavky. Chcete bežný matrac, bežných rozmerov za bežnú cenu. V takom prípade nemusí hľadať alternatívu. Ak ste spokojný s priemerom za cenu nie práve najnižšiu, neváhajte. Neočakávajte však odborného predavača či predavačku. Predavač vám akurát oznámi, čo majú pre vás dispozícii.

Ak hľadáte do svojej spálne niečo kvalitnejšie, niečo lepšie šité na vaše podmienky, potom tu existuje relatívne malá pravdepodobnosť, že si vyberiete matrac z úzkej ponuky. Potrebujete ísť nakupovať niekam, kde vám ukážu viacej matracov.

V podstate tu máte dve možnosti. Prvou z nich sú veľké predajne nábytku, ktoré majú oddelenie venované matracom. V týchto obchodných domoch nájdete pomerne rozsiahlu ponuku matracov, z ktorej by ste si mohli vybrať. Tieto predajne sa však väčšinou neorientujú na kvalitu. Vyberiete si tak v prípade, ak nemáte špeciálne kvalitatívne nároky. Takisto nemôžete očakávať, že vám niekto v predajni poradí po odbornej stránke. Pomôcť s výberom vám môže, pozrie, čo je na sklade a podobne. Nečakajte však, že pre vás vyberie optimálny matrac na základe zhodnotenia vašej špecifickej situácie.

Potom tu  máme špecializované predajne matracov. Predajnou plochou sa nemôžu porovnávať s veľkými obchodnými domami. Keďže sú však špecializované, ponuka matracov je naozaj dobrá. Asi najväčšou výhodou takýchto obchodov je fakt, že sa špecializujú. To okrem iného znamená aj to, že personál rozumie tomu,  čo predáva. Minimálne by tomu tak malo byť. Väčšina predajcov si to uvedomuje. Vedia, že je to ich podstatná konkurenčná výhoda. V takejto predajni môžete očakávať, že predavač alebo predavačka vám pomôže s výberom vhodného matraca. Na základe otázok zistí vaše podmienky a navrhne riešenie. Vo viacerých cenových kategóriách. Konečný výber je potom iba na vás. Pri výbere matraca je mnoho dôležitých faktorov – voľba tvrdosti matraca, materiálu, kvality materiálu, výšky, rozmeru atď. Dobrý predajca by mal vedieť tohto džungľou prekľučkovať svojho klienta bez toho, aby pri tom trpel. Nevýhodou tohto typu predajne môžu byť ceny. Keďže ide o menšie prevádzky, možno očakávať vyššie ceny ako vo veľkých obchodných domoch. Zas také zlé by to ale nemalo byť.

Osobitým typom kamennej predajne sú podnikové predajne, ktoré predávajú špecifickú značku. Mnohí výrobcovia matracov sa takto snažia zvýšiť predajnosť svojich výrobkov. A navyše získajú aj dokonalú kontrolu nad spôsobom predaja a prezentácie svojich matracov. Výhodou je to opäť odbornosť predajcu. Respektíve takto by to malo byť. Takýto predajca vám často dokáže vyjsť v ústrety aj v malých detailoch. Výrobcovia totiž dokážu vyrobiť matrace aj na mieru.

Nakupovanie na internete


Úplne samostatným svetom je internet. Tu funguje kupovanie matracov na diametrálne odlišnom systéme. Online nákup matraca bol iba pred nemnohými rokmi nemysliteľnou záležitosťou. Nie je tomu ani tak dávno, kedy samotný internet neexistoval.

Dnes máte na internete širokú ponuku predajní rôzneho charakteru. Od malých po veľké. Od špecializovaný, po hotové supermarkety. V podstate to celé kopírujú systém klasických predajní.

Aj na internete nájdete veľké eshopy, ktoré okrem obrovského množstva ďalších vecí ponúkajú aj matrace. Situácia je podobná ako vo veľkých obchodných domoch s nábytkom. Predajca nevie o tovare prakticky nič. Popis produktu nemusí byť práve najlepší, hoci to nemusí byť vždy tak. Výhodou môže byť nízka cena. Šírka ponuky matracov je skôr nižšia.

Potom na internete nájdete množstvo špecializovaných predajní, ktoré sa zameriavajú na matrace. Prípadne na spálňu. V ich ponuke nájdete nepreberné množstvo najrôznejších matracov. Zorientovať sa  v tejto ponuke nemusí byť jednoduché.

Veľkou výhodou internetových obchodov je fakt, že nie sú obmedzované priestorom. Svoju ponuku tak môžu mať prakticky neobmedzenú. Internetový katalóg nestojí prakticky nič. Kým bežná kamenná predajňa vystaví maximálne niekoľko desiatok matracov, internetový obchod nemá obmedzenia.

Ďalšou podstatnou výhodou je, že eshop nemusí mať všetky matrace na sklade. Teda minimálne nie na svojom. Prezentovať môže aj výrobky, ktoré sú na skladoch jeho dodávateľov.

Podstatnou nevýhodou internetového predaja je to, že matrac si nemôžete vyskúšať. S odbornou pomocou to však až také zlé nie je. Dobré eshopy vedia, ako svojim zákazníkom poradiť. Pýtať sa môžete telefonicky, cez email, alebo prostredníctvom chatu priamo na webovej stránke. Pri rozhodovaní navyše nie ste pod časových tlakom. Jednou z najlákavejších výhod internetových obchodov je nízka cena. Dnes však už veľký cenový rozdiel medzi kamennou a online predajňou nenájdete.